יום שישי, 23 ביולי 2010

כוח המחשבה

קראתי איזשהו משפט השבוע ויצא לי לחשוב עליו הרבה:
על הדברים הטובים שקורים לנו בחיים אנו לא מרחיבים במילים ולא מייחסים להם חשיבות רבה ואילו לדברים הרעים אנו מייחסים חשיבות יתרה, חושבים עליהם, מדברים עליהם ולא נחים ממחשבות.. חשבתם למה זה קורה? למה אנו מייחסים לריב עם בן הזוג חשיבות כה רבה, התעסקות ומצב רוח ירוד ועל כך שהוא כה מקסים, מתחשב ומצחיק לא מתייחסים?
השבוע ננסה ליישם ניסוי קטן - אנסה להתעמק בדברים החיוביים ופחות אתמקד ברעים.
אתם חושבים שזה אפשרי? ניתן בכלל לשנות מחשבות? דפוסי התנהגות? האם ניתן להשאיר מאחור את המחשבות המדכאות והמשביזות ולתת לנו להתמלא בכייף ובאושר שאנו חווים כל יום ולא מייחסים לו כל חשיבות?
כל דוגמנית מצליחה בראיונותיה לעיתונות טוענת שהיא בעצם בתוך תוכה הברווזון המכוער, שהיא הייתה הילדה הדחויה בכיתה שאף אחד לא אהב, שלא היו לה חברים ובתוך תוכה היא בעצם חושבת שהיא מכוערת. כל פעם שאני קוראת כתבה כזו אני חושבת בליבי - איך זה ייתכן? הרי מליוני פעמים אמרו לך וודאי שאת מהממת, הרי זה המקצוע והפרנסה שלך ואם לא היית יפה - בטח שלא היית דוגמנית אז איך את עדיין חושבת ככה?
כנראה שמחשבות ותחושות הם חזקות מאיתנו ולא ניתן לשנות, אך בנימה אופטימית זו אוסיף שניתן להשפיע עליהן.


תגובה 1:

  1. היי מיטל, האדם נוטה להשאר בתוך מחשבותיו השליליות לצערנו... ולא מוצא סיבה להיות שמח.. אני מקווה שדפוסי המחשבה שלך אינם תקועים.. כמו כן יש דרכים טובות להשתחרר מהן הייתי ממליץ לך לחפש בגוגל את הביטוי האור הלבן.. ולקרוא באתר שם, לי זה עזר מאוד! בהצלחה

    השבמחק